Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

tirsdag den 31. januar 2012

Varde Cross Duathlon - Løbsberetning

Efter en vellykket skitur stod den i søndags på Varde Cross Duathlon. Jeg var afsted sammen med min kammerat Tonny Petterson, der havde opbakning med fra sin kæreste og familie.

Det havde sneet en del, så mountainbike-ruten var blevet forkortet fra 10 km til ca. det halve. Dermed lød strabadserne for mit vedkommende på 3 km løb, 5 km mountainbike og 3 km løb. Tonny deltog på den lange distance, som stod på yderligere 5 km mountainbike og 3 km løb.

Det er efterhånden mange år siden jeg har kørt mountainbike, så det krævede en del tilvænning, men det gik egentlig rimelig godt. Det var meget glat på ruten, hvilket satte en dæmper på hastigheden, men det var en sjov og anderledes træningsdag. Jeg endte på 6. pladsen ud af 22 deltagere i tiden 46:26.

Tonny var afsted for at forsvare sin førsteplads i cup-stillingen for seniorer, og det gik egentlig også fint nok. Tonny endte på 12. pladsen ud af 31 deltagere på den lange distance foran sin nærmeste konkurrent, så samlet set havde han skrabet flest point sammen i cuppen. Men på grund af nogle besynderlige regler tæller kun to ud af de tre afdelinger i cuppen, og derfor løb en helt tredje med den samlede sejr. Der er dog ingen tvivl om, hvem den moralske vinder er i min verden...

Tak for turen til Tonny og hans familie - og tak til Multiatleterne for endnu et godt arrangement!

Resultater fra Varde Cross Duathlon

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer