Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

torsdag den 1. august 2013

Thy til lands, til vands og i luften

Hvad er det nu for noget, jeg har rodet mig ud i? For et par uger siden skrev min gode veninde Ditte Bredahl Nielsen til mig, om jeg ville træde til som 4. person i Team Shamrock til "Thy til lands, til vands og i luften". Jaja, sagde jeg bare uden egentlig at vide, hvad jeg sagde ja til. Det er første gang jeg for alvor stifter bekendskab med et adventure race, og racet i Thy består samlet set af 100 km aktivitet fordelt på forskellige discipliner, så jeg skal nok få min sag for.

Jeg har i dag for første gang mødt de tre mennesker, som jeg skal være på hold med om to dage - Michael Rønde, Morten Obel og Fiona Gráinne Slater. De virker til at være tre utrolig sympatiske personer, som går op i sporten uden at være fanatiske, men selvfølgelig med alt i udstyr - aldrig gå ned på udstyr. Jeg føler mig meget velkommen i teamet, og jeg håber at kunne leve op til forventningerne. Det bliver rigtig spændende at prøve kræfter med sporten, som er en del anderledes end det jeg er vant til.

Hvor triathlon er en høj-intensiv sport, som ofte går ud på at koble hjernen fra og give gas fra start til slut, køres et adventure race med en meget lavere intensitet, fordi man også skal orientere sig. Det minder mest af alt om et orienteringsløb, som ud over løb også indeholder diverse andre discipliner. "Thy til lands, til vands og i luften" består på Challenge-distancen, som vi stiller op på, samlet set af følgende aktiviteter fordelt over en masse skiftende pas:
  • 16 km løb
  • 65 km cykling
  • 8 km kanosejlads
  • 1-2 km sejlads
  • 6 km bike & run (2 personer cykler, 2 personer løber)
  • Vandaktivitet
  • Rebaktiviteter
Sammenlagt skal omkring 100 km forceres - hvis ellers man tager den rigtige vej... Vindertiden forventes at blive omkring 9 timer, så vi skal nok bruge lidt mere end det. Racet starter allerede kl. 7 lørdag morgen, så vi tjekker ind i et telt i morgen aften - det skal nok blive en fed oplevelse!

Morten, Fiona og Michael fra West Coast Explorer 2012. Foto: Martin Strunge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer